کاهش ۹۹۶ میلیون مترمکعبی برداشت از آب‌های زیرزمینی اصفهان

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ۹۴۶ میلیون مترمکعب برداشت آب‌های زیرزمینی را تعدیل پروانه بهره برداری چاهها کاهش یافت.

محمد خلجی مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به پر شدن بیش از هشت هزار و ۶۶۷ حلقه چاه غیر مجاز در استان اصفهان اظهار کرد: میزان آب صرفه جویی شده از محل پر کردن چاه‌های غیرمجاز استان، ۲۳۱ میلیون مترمکعب است.

او مهم‌ترین اقدام برای مقابله با ادامه افت سطح آب‌های زیرزمینی را، اجرای طرح‌های طرح احیا و تعادل بخشی دانست و اضافه کرد: در استان اصفهان ۱۷ هزار و ۵۵۱ پروانه بهره برداری مربوط به چاه‌های کشاورزی اصلاح و تعدیل و به کاهش برداشت ۹۴۶ میلیون مترمکعب آب منجر شده است.


مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: به منظور کنترل افت و کسری مخزن در آبخوان‌ها، تجهیزات GPS روی همه دستگاه‌های حفاری استان نصب شده و بر این دستگاه‌های حفاری به صورت مستمر نظارت می‌شود.

به گفته خلجی، از سال ۱۳۹۶ تاکنون چهار هزار و ۹۲۳ کنتور حجمی هوشمند الکترومغناطیس روی چاه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات دولتی نصب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار